Cadre Didactice

Prof.univ.dr. Rodica Gabriela Enache

Prof.univ.dr. Rodica Gabriela Enache este absolventă a Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, studii de Licență în Psihologie și Pedagogie, Master în Consiliere școlară și titlul de Doctor în Psihologie.    Are o experiență academică de 23 de ani la Universitatea „Ovidius” din Constanța, Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Este cadru didactic titular la Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, unde susține activități de curs și seminar la disciplinele Psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților, Comunicare eficientă și managementul emoțiilor, Dezvoltări curriculare recente în psihologie. La Programele de licență și master ale Facultății de Psihologie și Științele Educației predă disciplinele Fundamentele psihologiei, Evaluarea psihologică a copilului și adolescentului (master), Evaluarea psihologică a cuplului și familiei (master).  A publicat 5 lucrări în calitate de autor principal sau coautor, 10 lucrări în calitate de coordonator, 20 lucrări ISI / BDI, 50 lucrări științifice susținute la conferințe naționale în domeniul psihologiei și științelor educației.

Informații suplimentare:

Conf.univ.dr. Monica Moraru

Monica Moraru este licențiată în Pedagogie și doctor în Științele Educației. Experiența sa vizează: consilierea educațională, pedagogia învățământului primar și preșcolar, didactica activităților de consiliere și dezvoltare personală, didactica psihologiei, cercetarea în științele educației, managementul educațional.  Interesele sale de cercetare cuprind problematica istoriei pedagogiei, consilierea educațională, psihopedagogia jocului, curriculumul pedagogic pentru învățători-educatori, profesori-consilieri școlari, profesori de psihologie, fundamentele pedagogiei, formarea competențelor transversale, formarea inițială și continuă a cadrelor didactice.

Informații suplimentare:

Conf.univ.dr. Mihaela Mitroi

Conferenţiar universitar în cadrul D.P.P.D al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, susţine cursurile de Educaţie muzicală şi didactica educaţiei muzicale, Educaţie interculturală, Ansamblu coral strudenţilor de la specializarea PIPP şi cursurile de Didactica specialităţii muzică Nivel I şi Didactica domeniului şi dezvoltări în didactica specialităţii Muzică Nivel II studenţilor înscrişi la Programul de formare Psihopedagogică Nivel I şi II. Este absolventă a Conservatorului de Muzică „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, Facultatea de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie muzicală. În anul 2006 obţine titlul de doctor în muzică la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti în urma susţinerii tezei Educaţia muzicală în România interbelică. A publicat cărţi şi capitole în cadrul unor volume colective ce se înscriu prin tematică în sfera pedagogiei muzicale. Activitatea de cercetare ştiinţifică s-a concretizat în numeroase articole şi studii în domeniul didacticii educaţiei muzicale publicate în extenso în volumele unor conferinţe naţionale şi în fluxul ştiinţific internaţional principal.

Informații suplimentare:

Conf.univ.dr. Cristian Petre

Licențiat în Pedagogie/ Științe ale educației (2007, Universitatea din București); doctorat în domeniul Științele educației (2007, Universitatea din București). Specializare în bunăstarea copilului în familie și societate (2005, Universitatea de Vest din Timișoara). Un master în Managementul resurselor umane (2008, Universitatea București) și un altul în Management și evaluare educațională (2005, Universitatea București). Membru fondator al Asociației Academia Pedagogilor din România. Teritorii de interes profesiomal: managementul învățării, managementul clasei, istoria ideilor despre educație, managementul evaluării instruirii, curriculumul școlar, formarea inițială și continuă a cadrelor didactice.

Informații suplimentare:

Lect.univ.dr Iuliana Lungu

Lector doctor, Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, specializat în domeniul filologiei, cu diplomă de doctor în Stilistica limbii engleze. Specializarea academică este în Didactica predării limbii engleze, prin utilizarea abordărilor de ultimă oră, prin investigarea politicilor și practicilor globale în predarea limbii engleze, de la copiii de vârstă preșcolară până la adulți; de asemenea, interesată de impactul formării inițiale asupra viitorilor profesori de limbă engleză. Profesor acreditat la nivel internațional cu Diploma TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages). Filosofia mea de predare poate fi descrisă pe scurt ca o filozofie a învățării, în sensul că predarea nu este despre ceea ce știu eu, ci despre ceea ce pot să-i învăț pe alții.

Informații suplimentare:

Lect.univ.dr Ana-Maria Bezem

Ana-Maria Bezem este lector universitar dr. în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea Ovidius din Constanța. Interesele sale de cercetare privesc atât programele și serviciile de intervenție psihopedagogică pentru elevii cu CES (managementul clasei în context incluziv), cât și procedurile de evaluare pentru identificarea tulburărilor specifice de învățare (dislexo-disgrafie, discalculie). Formare în “Hipnoză clinică, Relaxare şi Terapie Ericksoniană”, Practicant de Programare Neurolingvistică autorizat (International NLP Fundation București) și Psiholog autonom principal, în specialitatea Psihopedagogie Specială.

Informații suplimentare:

Lect.univ.dr. Claudia Simona Popa

Claudia Simona Popa este lector, doctor în Pedagogie și interesul de cercetare se referă la disciplinele pe care le preda: Didactica limbii române, Didactica religiei, Didactica consilierii / dezvoltării personale în învățământul preșcolar / primar, Didactica domeniului om și societate., Evaluare şi testarea în educaţie În actul de predare și relația cu studenții, se ghidează după următorul citat: „Lectorii eficienți combină talentele omului de știință, scriitorului, producătorului, comedianului, spectacolului și profesorului în moduri care contribuie la învățarea elevilor”. Wilbert J. McKeachie, Sfaturi didactice

Informații suplimentare:

Asist univ. dr. Mirela Mihaela Doga

Mirela Mihaela Doga a obținut titlul de doctor în filologie în 2015 și lucrează ca asistent universitar al Universității „Ovidius” din Constanța, Departamentul de Formare a Profesorilor. A susținut activități de seminar pentru cursurile de limba/literatură română, iar acum susține seminariile de didactica limbii române/engleze. În prezent coordonează practica de specialitate (nivel preșcolar) a studenților de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, precum și a studenților înscriși la modulul de pregătire psihopedagogică, specialitățile română/engleză. Apreciază inovația, cooperarea, este empatică și pasionată de lectură, teatru, artă și călătorii.

Informații suplimentare: